-
Dátum uzávierky:12.03.2020
-
Forma pomoci:Nenávratná
Stručný popis výzvy
Tradičné a sociálne médiá sa rýchlo menia. Digitalizácia, šírenie globálne interaktívnych doručovacích platforiem, väčší dôraz na údaje, sústredenie kapitálu, obavy z neprimeraného politického zasahovania a falošných správ, plus transformácia v žurnalistike a spravodajskej produkcii patria medzi spúšťače týchto zmien. Médiá zohrávajú rozhodujúcu sociálno-kultúrnu a politickú úlohu prostredníctvom formovania názorov . Výskum na túto tému sa musí opierať o regionálne, národné a európske zdroje údajov s cieľom analyzovať transformácie európskeho mediálneho prostredia od prelomu 21. a súčasného dňa v európskom mediálnom prostredí v jeho globálnom kontexte. Ak je to relevantné, výskum môže priniesť nedávne zmeny v historických perspektívach, vrátane porovnania s inými „mediálnymi revolúciami“ v minulosti. Výskum by mal poskytnúť nové poznatky vrátane údajov týkajúcich sa vývoja priestorových a sociálnych, vrátane rodovej rovnosti, distribúcie spotreby a využívania médií.